31
years of support

Campaigns

Autonomna ženska kuća Zagreb vrlo aktivno i kontinuirano provodi različite lokalne i nacionalne kampanje s ciljem podizanja javne svijesti po pitanju nasilja protiv žena, informiranja žena, javnosti i institucija, edukacije javnosti i institucija te lobiranja za pozitivne zakonske promjene.

Kampanja STOP nasilju nad ženama

Kampanja „STOP nasilju nad ženama“ je provedena od 25. studenoga do 14. prosinca 2021. godine, počevši s Međunarodnim danom borbe protiv nasilja nad ženama, a zaključno s 31. godišnjicom rada Autonomne ženske kuće Zagreb.

Cilj kampanje je bio doći do žena koje su preživjele muško nasilje i kojima je potrebna podrška te ih informirati o njihovim pravima, njima i njihovoj djeci, a u slučaju potrebe omogućiti smještaj u Skloništu AŽKZ-a ili pružiti besplatno psihološko i pravno savjetovanje. Kampanjom se radilo na podizanju svijesti građanstva, ali i političarki/političara o problematici muškog nasilja i hitnom donošenju poboljšanih zakona u svrhu zaštite žena i djece.

U kampanji „STOP nasilju protiv žena“ AŽKZ se pojavila 220 puta u medijima na 9 portala koji su podržali kampanju u obliku web bannera ili objavom PR članaka te putem AŽKZ-ovih društvenih mreža (Facebook i Instagram) na kojima su objavljene poruke svaki dan tijekom trajanja kampanje.

Kampanja IKEA – Nije svaki dom sigurno mjesto

U okviru ove kampanje Ikea je donirala 268.699,76 kuna u proizvodima i gotovini kako bi podržala žene i djecu žrtve nasilja. Uz pomoć donacije Autonomnoj ženskoj kući Zagreb, obnovljen je potpuno dotrajao namještaj, bijela tehnika i dječje igračke u Skloništu, poboljšano radno okruženje u Savjetovalištu i uredima te opremljena sigurna kuća na Braču. U okviru ove kampanje Ikea je u povodu 16 dana aktivizma protiv nasilja nad ženama promovirala i broj Ženskog savjetovališta Autonomne ženske kuće Zagreb gdje žrtve nasilja mogu dobiti potrebnu pomoć.

Predstavnica AŽKZ-a je 27.11.2020. godine sudjelovala na međunarodnom online panelu za zaposlenike i zaposlenice Ikee iz Hrvatske, Rumunjske, Slovenije i Ukrajine na temu obiteljskog nasilja.

Humanitarna akcija #ŽelimSveMoguSve

Autonomna ženska kuća Zagreb i City Center u humanitarnoj akciji #ŽelimSveMoguSve su prikupile novac za obnovu Ženskog savjetovališta koje je u potresu stradalo. Nasilje nad ženama sve je prisutnije u vrijeme pandemije koronavirusa, a prema podacima Skloništa za žene, nasilje je još izraženije u vrijeme blagdana kada su svi članovi obitelji više kod kuće. Sve veći broj žena traži pomoć Savjetovališta zbog izloženosti nasilju.

Kampanja AŽKZ-a povodom 30. godišnjice rada

Kampanja se sastojala od videa i 4 vizuala koji su objavljeni na društvenim mrežama. Izradu vizuala i video spota je donirala agencija Morgan Grey.

Kampanja “Oglas” (2011)

Cilj kampanje bio je ukazati na postojanje, ali i neprovođenje mjere poticajnog zapošljavanja žena koje su preživjele nasilje. Ova poticajna mjera ostvariva je preko Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, no u 2010. godini putem te mjere u Republici Hrvatskoj su zaposlene samo dvije žene, a u 2011. godini samo jedna. Problemi s provođenjem mjere predstavljeni su javnosti putem TV spota, radio spota (za koje je glas donirala Danijela Trbović), web bannera, 2 letka, a poruka kampanje je vodila na micro web stranicu www.zasto.hr gdje su građanke i građani mogle/i saznati više o problemima s kojima se susreću žene koje su preživjele nasilje. Kampanju je dizajnirala agencija ZOO – Zona originalnog oglašavanja.

Kampanja “Oni ih nazivaju raznim imenima. Vi nazovite 060 9004.” (2010)

Osim podizanja svijesti javnosti o problemu nasilja nad ženama, cilj kampanje je bio i prikupiti dodatna financijska sredstva za AŽKZ, kojoj nakon 20 godina rada prijeti zatvaranje. Sredstva za pomoć AŽKZ-u prikupljala su se putem otvorene telefonske linije s brojem 060 90 04 u razdoblju od rujna do studenog 2010. Putem telefona prikupljeno je 42.066,00 kuna. Doprinos očuvanju skloništa za žene žrtve nasilja mogao se dati i kupnjom ogrlice, narukvice ili prstena, koji su posebno dizajnirani u okviru globalne Avonove kampanje protiv nasilja nad ženama. Sav prihod od prodaje ovih proizvoda, a koji su bili dostupni putem Avonovog kataloga te direktnom kupnjom na obilježavanju projekta 25. rujna, doniran je AŽKZ-u. Za potrebe kampanje, agencija ZOO – Zona originalnog oglašavanja, izradila je vizualni identitet kampanju te dizajnirala TV spot, plakate, letke, kao i centralni događaj u Bogovićevoj ulici u središtu Zagreba, 25. rujna.

Kampanja “Ako ima nekog iznad nas” (2010-2011)

Prijetnja zatvaranjem našeg skloništa za zlostavljane žene potaknula je neka od najvećih imena hrvatske glazbene scene da svoj talent usmjere na prikupljanje financijskih sredstava za Autonomnu žensku kuću Zagreb. Njihovoj akciji pridružio se Tportal pozivajući svoje fanove na podržavanje inicijative direktnim donacijama, te vlastitim velikodušnim prilogom od 100.000,00 kuna. Najveće dive hrvatske glazbene scene Gabi Novak, Vanna i Tamara Obrovac otpjevale su potresne stihove nove pjesme “Ako ima nekog iznad nas” poznatog hrvatskog glazbenika i skladatelja Brune Kovačića posvećene zlostavljanim ženama. Autor se doživotno odrekao autorskih prava za izdavanje navedene pjesme u korist Autonomne ženske kuće Zagreb. Također je potpuno volonterski snimljen i videospot za pjesmu. Za potrebe spota, svoj su glumački talent poklonili i glumci Judita Franković i Marko Cindrić, a režiju spota potpisuju Kristijan Milić i Aleksandar Aco Črček.

Kampanja “Reci da” (2008)

Medijska kampanja “Reci DA”, u izvedbi grafičkog studia “Bruketa&Žinić”. Kampanja se temelji na nepostojanju stavke Skloništa za žene žrtve nasilja u državnom, županijskom i gradskom proračunu. Cilj kampanje je bio podizanje svijesti o problemu koji predstavlja političku odgovornost grada, županije i države, odnosno odgovornih ljudi u navedenim strukturama. Tiskani materijali kampanje su podijeljeni tijekom tiskovne konferencije 10. rujna 2008. godine, i na uličnoj akciji 20. rujna 2008. godine na Cvjetnom trgu u Zagrebu. Podijelile smo 10000 letaka s informacijama o kampanji i našoj organizaciji. Građani su svojim potpisima na 1000 dopisnica dali potporu kampanji. Potpisane dopisnice poslane su gradonačelniku grada Zagreba, Vladi RH, Hrvatskom Saboru, te Zagrebačkoj županiji.

Izrađeno je i podijeljeno 1000 bedževa koji na sebi nose poruku RECI DA, koje su ljudi mogli nositi kako bi pokazali potporu za sustavno financiranje skloništa. Tiskano je 3000 postera koji su bili postavljeni po cijelom gradu i diljem Hrvatske. Reklamni paneli također su postavljeni diljem Hrvatske. Pored toga, objavile smo oglase u novinama i časopisima koji su u vlasništvu našeg sponzora Europa Press Holdinga. Objavljivanjem oglasa zamolile smo građane za potporu naše kampanje. Svih pet spotova, od kojih su tri plaćena, a dva donirana, distribuirani su i emitirani od 10. do 25. rujna 2008. godine do tri puta na dan na Hrvatskoj televiziji, RTL-u, Novoj TV i Z1 televiziji.

Kampanja “Obiteljsko nasilje nije sport” (2006)

U suradnji s grafičkim studijom Bruketa & Žinić, organizirale smo kampanju pod nazivom “Obiteljsko nasilje nije sport – idući put udari loptu.” Kampanja se sastoji od 4 oglasa s porukom protiv nasilja nad ženama. Oglasi su tijekom dva tjedna bili učestalo objavljivani u svim tiskovinama Europapress Holdinga. Također su isproducirana 4 plakata koja su od kraja lipnja bila izložena u obliku 60 City Lights plakata, 500 plakata na rasvjetnim stupovima, te na panoima i plakatnim stupovima u Gradu Zagrebu. U kampanji je proizveden i spot protiv nasilja nad ženama, osmišljen u skladu s plakatima i oglasima. Naša je želja bila obratiti se muškarcima komunicirajući na njima specifičan i razumljiv način – koristeći nogometnu terminologiju, pružajući informacije u obliku statistika, objašnjavajući nogometnim rječnikom. Kao osnovni motiv koristi se crveni karton kao prepoznatljivi simbol prekršaja tj. nedozvoljenog poteza ili ponašanja, što fizičko zlostavljanje upravo i je. Kampanja nije usmjerena isključivo na zlostavljače, već na mušku populaciju općenito. Muškarci imaju običaj ignorirati stvari koje ih direktno ne dotiču, posebno kada se radi o njihovim prijateljima, njihovim “kompićima”. Čak i ako znaju da je njihov poznanik ili prijatelj agresivan u krugu obitelji, rijetko će reagirati bez obzira na to je li takvo ponašanje podržavaju ili ne, jer “što se događa u nečijoj kući nije moja stvar”. Ova kampanja pokušava podići svijest o tome da obiteljsko nasilje nije u redu, da nije nečija “privatna stvar” i da ne bi trebalo prešutno prelaziti preko problema. Dati muškoj populaciji do znanja da ograđujući se od agresivnih pojedinaca mogu poslati snažnu poruku u svojoj okolini. Ako spremno kažnjavamo nasilje i kršenje fair playa na sportskim terenima, zašto smo tako spremni tolerirati ga u privatnom životu. Naglašavamo da se sav rad na kampanji, uključujući dizajn, city-lights mjesta, tisak, oglase u EPH tiskovinama i sl. bazira isključivo na volonterizmu.

Kampanja 16 dana aktivizma (2000-2005)

Uključuje ulične akcije svake godine, nekoliko spotova, od kojih je najpoznatiji “Svaka 4-ta žena pada niz stepenice” iz 2004. godine.

Sanja Iveković – Ženska kuća 1998. – 2002.

Ženska kuća (1998-2002) umjetnice Sanje Iveković je rad u kojem je naglašen feminističko-politički diskurs, a koji se fokusira na pitanja društvenog nepoštivanja i rodnog nasilja prisutnog u postkomunističkoj Hrvatskoj. 

Tema ženske kuće iskustva su žena čiji su životi uništeni zbog nasilja nad njima, a koje su pobjegle u ‘ženske kuće’, skloništa u četiri različita grada: Zagrebu, Luksemburgu, Bangkoku i Podgorici. Projekt je započeo u Hrvatskoj, a u pozadini istraživanja nasilja nad ženama općenito skriva se priča o silovanjima tijekom rata u bivšoj Jugoslaviji

Stop nasilju protiv žena (1997.-2000.)

Prva šira kampanja pod nazivom “Stop nasilju nad ženama” provele smo od 1997. do 2000. godine.

Kampanje je uključivala TV spot pod nazivom „Lijepa naša“, postere, letke, majice, naljepnice, objave kao oglasi u Jutarnje listu, Novom listu, Feralu i Večernjem listu te lobiranje za nove zakonske odredbe kako bi se nasilje protiv žena kazneno gonilo. U sklopu kampanje je 25.11.1997. godine održana tribina u Novinarskom domu na kojoj su govorile predstavnice organizacija. Kampanja je provedena u suradnji više ženskih organizacija (AŽKZ, Centar za žene žrtve rata, BaBe, Ženska grupa ToD). Istraživanje je uključivalo 5 godina statističkih podataka koji su objavljeni u publikaciji “Nasilje protiv žena 2000”.

Kampanja za reproduktivna prava žena (1998.)

Oglasom smo nudile pomoć ženama koje su se odlučile za prekid trudnoće, a liječnici u bolnici im odbili izvršiti legalni pobačaj. Oglasi su objavljeni u listopadu i studenom 1998. godine, u rubrikama obavijesti u Novom listu, Glasu Slavonije, Areni i Feralu.

Kampanja Ad hoc koalicija Ženska izborna platforma

Autonomna ženska kuća je bila dio ad hoc koalicije, 1995. godine i zagovarale smo izlazak žena izbore i upozoravale teme ključne za ženska prava: i iznijele zahtjeve osnivanje Ministarstva za uspostavljanje ravnopravnost spolova, uvođenje kvota tj. paritetne zastupljenosti žena u Saboru, Vladi, vladinim tijelima i drugim javnim ustanovama, sprječavanje svih oblika nasilja protiv žena, ukidanje Vladinog ureda za demografsku obnovu i prijenos njihovih sredstava na poboljšanje ekonomskog i socijalnog statusa žena u Hrvatskoj, samo stalno odlučivanje o ženskim reproduktivnim pravima, vladine programe i mjere za unaprjeđivanje ekonomske samostalnosti i ekonomskog statusa žena, a protiv rastućeg siromaštva čiji teret najčešće snose žene. Glavna poruka kampanje je bila: nije dovoljno imati izbore; treba znati koga i što birati. Žene Hrvatske, birajmo one stranke i kandidate/kandidatkinje koji će zastupati naše interese.

Muško nasilje nad ženama nije samo privatni problem, prepoznajmo ga i oduprimo mu se! (1994.)

Prvi plakat koji je Autonomna ženska kuća Zagreb tiskala u okviru kampanje podizanja javne svjesti o partnerskom nasilju protiv žena. Vizual plakata je autorski rad grupe Family Violence Prevention Fund.

Oglas (1990.)

Obavijest je  22. prosinca 1990. godine bila objavljena u Vijesnik i Večernjem listu, gdje se molila pomoć za Zagrebačko žensko Sklonište.

Otvaranju Skloništa prethodili su zahtjevi nadležnim institucijama (1990.)

Tražile smo od nadležnih institucija grada podršku i zahtijevale smo:

  • Odmah jedno Sklonište za žene i djecu žrtve nasilja
  • Financiranje Skloništa iz budžeta grada
  • Socijalnu naknadu za žene i djecu tijekom boravka u Skloništu
  • Samostalan prostor za sjedište „Ženske pomoći sada“ i za savjetovalište
  • Financiranje djelatnosti SOS telefona za žene i djecu žrtve nasilja
  • Prioritet za zlostavljane žene i djecu kod socijalne skrbi, sudstva
0800 55 44
Call the Women's counseling center on weekdays from 10 a.m. to 5 p.m. Calls are free and conversations anonymous and confidential.
Support us on Facebook

Contact

Autonomous Women's House Zagreb
Email: azkz@azkz.hr
VAT: 25904655993
P.P. 19 10001 Zagreb
Counseling office working hours
Every weekday from 10 a.m. to 5 p.m.
The phone number is: 0800 55 44
logo